The Big Story
Wat we doen
Wij zijn een contentmarketing- en strategiebureau. Wij helpen bedrijven succesvol te zijn met hun positionering, met online marketing, met social media. En we helpen ze om hun weg te vinden in een veranderend media- en marketinglandschap. Vragen? Stuur ons een bericht!
De grote opkomst van online en social media heeft niet alleen marketing veranderd, maar ook de consument. Reclame wordt genegeerd of wantrouwd. Consumenten luisteren liever naar elkaar voor advies en kijken steeds kritischer naar bedrijven en organisaties. Tegelijkertijd lukt het merken met een goed verhaal, toegevoegde waarde en een nobele intentie wel degelijk om aandacht te krijgen en community’s te bouwen. Het verschil zit ‘m in een effectieve contentstrategie.
Wij hebben een model ontwikkeld hoe je komt tot zo’n strategie. We maken bedrijven en organisaties vertrouwd en succesvol met contentmarketing via online en social media. Samen met onze klanten kijken we naar de kansen die Thought Leadership kan bieden en helpen we organisaties in de transitie van promotie naar engagement. Dat doen we met strategische trajecten, trainingen, consulting, contentmarketing en -productie en conceptontwikkeling.
Trainingen en workshops over contentmarkting
Hoe kom je tot een succesvolle contentstrategie? Hoe kun je content inzetten om beter zichtbaar te zijn op online- en social media? Hoe maak je van je medewerkers en klanten brand ambassadors? Hoe zorg je voor een consistentie als content gepubliceerd wordt op verschillende kanalen en door verschillende medewerkers. Hoe zorg je dat deze kanalen elkaar versterken en gezamenlijk bijdragen aan jouw grote verhaal? En hoe zorg je dat je via online- en social media een community bereikt van betrokken gebruikers?
Wij verzorgen trainingen en adviestrajecten om bedrijven antwoord te geven op bovenstaande vragen. Ook coachen we marketingprofessionals in de transitie van traditionele marketing naar contentmarketing. Wij bieden standaard trainingen (open inschrijving), maatwerk trajecten, strategische workshops, interim management en coaching sessies.
Succesvolle Contentstrategie vormgeven
In onze praktijk kijken we op een moderne manier naar marketing. Geen ijkpersonen of persona’s, geen onderzoek naar marktsegmenten. We focussen samen met bedrijven en organisaties op iets dat wij ‘purposeful positioning’ noemen. Dat zijn antwoorden op vragen die de essentie van merken raken, zoals: wie ben je? Waarom doe je wat je doet? Wat is je toegevoegde waarde? En wat heb je te vertellen? Dit vormt een strategische basis voor contentmarketing en biedt houvast aan de ontwikkeling van een contentstrategie.
The Big Story ontwikkelde hiervoor een model: the Big Story framework. Via consulting en workshops begeleiden we bedrijven en organisaties in het vormgeven van een effectieve en op maat gemaakte contentstrategie. Daarbij is er ook aandacht voor social mediarichtlijnen voor medewerkers en kijken we naar KPI’s en tools voor productie, planning, monitoring en analyse.
Content Productie
Een goede contentstrategie is meer dan alleen ‘iets doen’ met Facebook. Steeds meer bedrijven, organisaties en merken zijn uitgever van hun eigen verhaal. Een moderne en goede strategie wordt uitgewerkt in relevant en actuele content, die mensen graag zien en op hun beurt verder delen (earned media). Wij kunnen deze content voor je maken en publiceren om zo succesvol te bouwen aan een community rondom jouw organisatie, bedrijf, dienst of merk. En natuurlijk zorgen we ervoor dat alle content bijdraagt aan de gewenste positionering.
Conceptontwikkeling voor contentmarketing, media en campagnes
Goede contentmarketing is spreadable. Campagnes op online of social media drijven steeds vaker op content, raken mensen en vinden houvast in breed gedeelde interesses, intenties en emoties. Wij helpen bedrijven en organisaties om campagnes, media- of marketingconcepten te ontwikkelen voor online- en social media.
The Big Story is partners met De Bladendokter
Het Team
The Big Story is opgericht in 2013 door Jonas Nouwen en Carolien Vader.
Jonas Nouwen
Co-founder en Strategy Director – Jonas Nouwen is online strateeg en expert op het gebied van online marketing en native advertising. Hij heeft gewerkt met verschillende toonaangevende internetbureaus, uitgevers en mediabedrijven. Hij was de afgelopen vijf jaar directeur van de branchevereniging van internetbureaus in Nederland (DDA – Dutch Digital Agencies). Zijn expertise beslaat meerdere aspecten van online communicatie, zoals online strategie, branded content, sales, social marketing en publishing. Jonas werkt als consultant en interim-manager en geeft geregeld trainingen en lezingen.
Carolien Vader
Co-founder en Creative Director – Carolien Vader is een creatieve duizendpoot. Ze heeft al bijna 20 jaar ervaring met het maken van tijdschriften, online magazines, boeken en concepten voor PR, marketing en communicatiecampagnes. Carolien werkte bij verschillende uitgevers als conceptontwikkelaar, hoofdredacteur, contentstrateeg en adviseur op het gebied van crossmediaal uitgeven. Ze geeft geregeld lezingen, trainingen en presentaties, begeleidt brainstormsessies, strategietrajecten en werkt als consultant.
Marike Bijlsma
Crossmediaal redacteur – Marike Bijlsma is redacteur voor print, web, social en SEO. In de afgelopen jaren werkte zij voor vele websites van verschillende glossy’s, special interest bladen zoals tuin- en woontijdschriften. Daarnaast is ze hoofdredacteur van online magazine mamalifestyle.nl.
Petra Strijdhorst
Crossmediaal redacteur – Petra Strijdhorst is contentmaker in hart en nieren. Video, Insta Stories, web of print, verhalen vertellen kan ze als de beste. Ze is gek op nieuwe snufjes en ze heeft mojo (mobile journalism) dan ook volledig omarmd.